Targaryen

"Ogień i Krew"

  • Ziemie:
    Smocza Wyspa
  • Siedziba rodu:
    Smocza Skała
  • Dewiza:
    • Ogień i Krew | polski
    • Fire and Blood | angielski
  • Herb:
    Czerwony trójgłowy smok na czarnym tle

Ród Targaryenów należał niegdyś do wielkich rodów Westeros. Z niego wywodzili się kolejni władcy Siedmiu Królestw. Żelazny Tron odebrał im Robert Baratheon podczas Wojny Uzurpatora.

Targaryenowie, potomkowie valyriańskich lordów, przejęli religię i obyczaje Siedmiu Królestw, lecz nie wyrzekli się wszystkich zwyczajów swych przodków. Książęta i królowie z rodu Targaryenów mogli mieć po kilka żon, a także, chcąc zachować czystość królewskiej krwi, dopuszczali małżeństwa między rodzeństwem. Inne wielkie rody traktowały to jako grzech.

Komentarze (96)

  • Fire and Blood 15/10/2014 22:35
    +4
    Najlepszy ród
  • Siguardo 21/10/2014 14:24
    +1
    Ja bym nie do końca zakładał, że Aegon jest martwy :D
    • emfour
      emfour 07/03/2015 22:30
      -1
      W serialu niestety raczej jest martwy :( A szkoda.
      • Anonim 13/04/2015 11:03
        -7
        oby nie bo serial zniszczył by jeden z lepszych wontków
        • Martix 16/04/2015 21:29
          +10
          wont mały wont -> wontek, malutki wont - wonteczek ;p
          O ile się orientuję, w języku polskim mamy "wątki" nie "wontki", kolego xd
  • Lubie placki 6969 07/01/2015 12:07
    -7
    chyba cie pierdolneło
  • Lubie placki 6969 07/01/2015 12:08
    +1
    BTW smoki zniszczą miasto i zostanie tylko daenerys
    • Aerys III 15/04/2015 18:46
      -1
      Daenerys jest odporna na ogień, owszem ale nie tak potężny i gorący jak oddech smoka.
      Na arenie Dany zostaje poparzona przez Drogona co było dla mnie totalnym WTF?! i dalej tego nie kminię xD
      • gala 22/05/2015 13:17
        0
        Daenerys jak i żaden inny Targaryen NIE jest odporna na ogień.

        Przebudzenie smoków było wyjątkowe przez magię Mirri a nie przez samą Dany.
        • Stannis II Baratheon
          Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:22
          0
          Dokładnie. W "Szalonych Teoriach" można sobie przeczytać
          http://fsgk.pl/wordpress/?p=2351
        • Kalenz 14/05/2016 19:05
          0
          to jak uzasadnisz fakt że już w pierwszym odcinku i nie tylko było widać wyjątkową odporność Danki na gorącą wodę czy też właśnie rozgrzane jaja smocze... Serial trzyma się trochę innych klimatów to można było zauważyć już dawno temu... Moim zdaniem gdyby doszło do takiego incydentu w serialu to smok nie był by w stanie spalić Danki.
      • Sword in the Darkness 14/07/2016 16:44
        +2
        Tooo... dlaczego nie spłonęła podczas pożaru w Vaes Dothrak wraz z Khalami?
        • King in the North 17/08/2016 04:34
          0
          DATA
  • Kustas 07/01/2015 12:10
    0
    Smoki zgina w potyczce z Tyrionem!!!!!!!!!!!!!!
    !!!
    !!!!!!!
    • Aerys III 15/04/2015 18:44
      -3
      I znowu Tyriona do Targaryenów...
      Ja się pytam co Martin ma na myśli nadal kontynuując tą farsę?!
      On sam powiedział, że pisze tak jakby to była rzeczywistość, mówił, że nie będzie podtrzymywał bohaterów przy życiu jak w Hollywood i nie zważa na to czy jest to jeden z głównych bohaterów czy poboczny. Przyznał, że lubi realizm i wie, że na świecie nie zawsze zwycięża dobro i jeżeli dany bohater ma nóż na gardle to oprawca przeciągnie ten nóż po jego szyi.
      A tu co?
      Krasnal dalej sobie hasa i świetnie się bawi chociaż powinien umrzeć daaawno temu bo już w pierwszej części książki. A teraz na dodatek pcha się za Wąskie Morze do Dany, może jeszcze wezmą ślub i będą mieli małe karzełki?!
      • Ziemniaq 06/05/2015 19:41
        +4
        Tyrion jest najlepszą postacią
        Wiem, że nie najlepiej w PLiO wybierać ulubionej postaci, ale ja ją wybrałem i na razie się cieszę, że przeżył 4 księgi.
        Mój kolega wybrał Neda (HAHAHAHHAHAHAHAHHA)
        Ale pewnie zginie w Szóstej :(
    • Ziemniaq 06/05/2015 19:51
      -3
      @KUSTAS
      Oby, nienawidzę ich i jestem ciekaw co by było z najgorszą postacią (Daenerys) bez tych beboków.
      Swoją drogą właśnie stwierdziłem, że mam dziwny gust do bohaterów z PLiO. Tyrion najlepszy ale od początku lubiłem też Joffreya, Viserysa, Theon (zwłaszcza po zdradzie).
      • Przedrzeźniacz z ukrycia 23/04/2016 09:27
        +2
        Moją ulubiona postacią jest Petyr Baelish. On i jego Machawelskie podejście do życia po prostu mnie urzekły. Na szczęście ciągle żyje z czego się cieszę. Zadziwia mnie jedno, dlaczego potęcjalne czarne charaktery mają lepsz podejście do życia np. także Tyrion i Tywin Lanisterowie, a w innych serialach (,,Arrow'' - Malcon Merlin ,,Sherlock" - Jim Moriarty) też źli są najlepsi. Szkoda, że przez te pieprzone happy endy przegrywaja. Mam nadzieje, że tak się nie stanie z Petyrem :-).
        • przedrzeźniacz z ukrycia 26/04/2016 22:08
          -2
          *Machiavelskie od Niccolo Machiavelli teoretyka włoskiego. Sorki błąd w pisowni
        • Pikolo 07/05/2016 18:30
          +1
          Poprawną formą jest makiaweliczne.
        • Lejdi Kejt 02/06/2016 10:50
          0
          ...oraz "potENcjalne" a nie "potęcjalne" ;-D
      • Euron "zwycięskie oko" Greyjoy 07/05/2016 19:33
        -4
        To normalne. Źli bohaterowie mają więcej do zaoferowania. Nie lubię mdłych postaci, którzy na siłę ciągle trwają w założeniu, by być czystym dobrym. Dobrzy bohaterowie, którzy nie zanudzają to rzadkość. Geralt z Rivii, Hamlet, Stanisław Wokulski. Parę osób mnie wyśmieje, ale uważam tych panów za ciekawe postacie. Zwłaszcza Geralta, bo ma ciekawą osobowość i nie postępuje jak "chodzące, nieskalane dobro".
        Co do GoT to wręcz uwielbiam Theona, Viserysa, Littlefingera, Ramsaya, Joffa. Jednak lubiłem też takie postacie jak Oberyn Martell, Ogar, Davos. Wg mnie to bardzo dobre postacie.
        Polubiłbym bardziej Jona, gdyby schlał się ze swoimi braćmi lub wyruszył do moles town na panienki. Deanerys, najbardziej mdła postać mogłaby... ehh, w sumie nie wiem co by tę postać uratowało od wizerunku głupiej blondyny.
        Nawet Eddard i Robb Stark nie byli nieskazitelnym dobrem przez co ich lubiłem. Jednak przenigdy nie polubię postaci typu Deanerys czy też Brienne
  • Gimper 07/01/2015 12:14
    -1
    dzienki za poparcie
  • nutri
    nutri 03/03/2015 14:10
    +2
    Vengeance. Justice. Fire and blood.
  • iwa27
    iwa27 07/03/2015 22:22
    +1
    Widzę, że smoki wywołały agresję, a myślałam, że tutaj rozmawiamy na innym poziomie i nie obrażamy się wzajemnie :-(
  • Besiek 14/03/2015 23:11
    -1
    Szkoda, że tą książkę mogą czytać gimbusy... Później tak to wygląda.

    Poza Daenerys i smokami ten ród nie wyróżnia się niczym szczególnym jak dla mnie :D

    Wole ród Martellów :D
    • Aerys III 15/04/2015 18:38
      +5
      ,,Poza Daenerys i smokami'' no faktycznie!
      Odkryłeś Amerykę!
      Zważając na to, że nikt poza Dany i smokami nie pozostał z tego rodu masz całkowitą rację xD
      • Kruk 27/04/2015 21:03
        +1
        Martell - TAK! :D
        "nikt poza Dany i smokami nie pozostał z tego rodu" - nikt? :P
        • Stannis II Baratheon
          Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:29
          +2
          http://fsgk.pl/wordpress/?p=1935
          i
          http://fsgk.pl/wordpress/?p=1965

          Przeczytaj to sobie, a może przejrzysz na oczy jeśli to o Aegona ci chodzi.
          To ilu zostało tych Targaryenów?
        • Anonim 28/06/2016 18:17
          -3
          Jon Snow został
    • Areo Hotah 04/01/2016 22:02
      +2
      Wypluj ten cały jad bracie. To nie wiek weryfikuje kulturę osobistą i podejście do lektury, lepiej nie brać wszystkich do jednego wora, bo często gęsto osoby z wyższym wykrztałceniem są w stanie dyskutować na takim samym poziomie jak "gimbusy". Jeśli chodzi o Martellów, zdecydowanie się zgadzam, jedyny ród który nie został podbity przez Targaryenów. Chociaż szczerze mówiąc chyba ogólnie mam słabość do Dornijczyków... Ashara Dayne, Bękarcice, Lady Webber (chociaż nie jestem pewien czy nie są to już ziemie Reach) i oczywiście wiele innych jak Arianne, Doran i Oberyn.
    • Euron "zwycięskie oko" Greyjoy 07/05/2016 19:46
      -1
      Popieram. Martellowie rządzą (mój drugi ulubiony ród zaraz po... spójrz na mój nick :D ) ale Targaryenowie też był wspaniałym rodem. Teraz to d*pa z ich potęgi została (czyt. Deanerys). Uwielbiam każdą wzmiankę w książce o Rhaegarze (byłby moim idolem gdyby istniał naprawdę. Jakby przed "Grą o Tron" Martin napisał książkę o Rebelii Roberta to czytając ją, byłbym po stronie szalonego króla ze względu na Rhaegara ), Viserysa też lubiłem. Mam nadzieję, że Młody gryf faktycznie jest Aegonem VI Targaryenem. Mógłby być dobrym królem. Jest o niebo lepszy od Deanerys, choć nie ma smoków to jest inteligentniejszy, potrafi wygłaszać płomienne przemowy, jest wodzem i wojownikiem. Gdyby nam było dane ujrzeć Aerysa i jego szaleństwo, to zapewne przestalibyśmy się zachwycać okrucieństwem Ramsaya czy Joffreya. Idąc bardziej wstecz to mamy Aegona zdobywce i jego siostry. Też bym się więcej dowiedział coś więcej o tej trójcy.
  • nutri
    nutri 15/03/2015 12:16
    0
    Smoki to bezcenna broń w walce z każdym wrogiem. Zdolna obrócić w niwecz każdą armię.
    Poza tym szaleństwo Targaryenów jest fascynujące. Every time a Targaryen is born the gods flip a coin.
    • Jaehaera
      Jaehaera 15/03/2015 20:54
      0
      Fascynujące szaleństwo i smoki — to raz. Ja naprawdę wsiąkłam w historię tego rodu po przeczytaniu "Świata Lodu i Ognia" i "Rycerza Siedmiu Królestw", kiedy się okazało, że obok tego było tam jeszcze sporo zręcznej polityki i pragmatyzmu. Słowem: błogosławiona różnorodność, plus — jak ująłby to mój nauczyciel z liceum — "to coś i jeszcze coś więcej".
      • w 10/06/2015 14:41
        0
        "Świat Lodu i Ognia" oraz "Rycerz Siedmiu Królewstw" to również ksiażki o tychże rodach i łączą się z GoT?
        • Mallory 18/06/2015 23:43
          0
          Tak
        • Stannis II Baratheon
          Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:35
          0
          O tych rodach - Tak, choć pojawia się kilka nie znanych w PLiO
          Łączą się z GoT - Nie zupełnie. Opowiadają o losach postaci o cztery/pięć pokolenia wstecz, jeśli bierzesz pod uwagę Jona lub Daenerys i łączą się odrobinę z wątkiem Brana jak na razie.
        • Areo Hotah 04/01/2016 22:15
          0
          Cóż, zależy. ,,Świat Lodu i Ognia" nie jest na dobrą sprawę opowiadaniem, jest bardziej czymś w rodzaju encyklopedii po świecie pieśni. Jeśli jesteś ciekawy historii Siedmiu Królestw Westeros, Valyrii, Imperium Ghiscarskiego, Wolnych miast, a nawet odległego Asshai (najbardziej fascynującej lokacji) to zdecydowanie zachęcam do lektury. Treść ,,Rycerza Siedmiu Królestw" została ci dość klarownie przytoczona przez Stannisa II. Jeśli masz niedosyt historii Westeros, możesz również sięgnąć do zbioru opowiadań ,,Niebezpieczne Kobiety", a konkretniej do opowiadania ,,Księżniczka i królowa albo Czarni i Zieloni", opowiedziana zostaje historia Tańca Smoków, którym byłem (i w dalszym ciągu pozostaję) zafascynowany. Przykro mi to mówić ale ciężko mi polecić to opowiadanie, bardzo suche, chaotyczne, alkcja dzieje się za szybko, i brakuje kwiecistego języka Martina. Opowiadanie przypomina bardziej rozdział ,,Świata Lodu i Ognia", a szkoda, bo materiału było na naprawdę dobrą książkę.
  • Wilkor_Direwolf 19/03/2015 14:11
    0
    ja też lubię Targaryenów ale ciekawszy jest wątek Brana
    • Aerys III 15/04/2015 18:35
      0
      O ile ciekawe jest siedzenie na tronie z białego drewna i zwiedzanie jaskiń a poza tym kompletnie nic nie robienie to faktycznie, ciekawy wątek...
      Ale muszę powiedzieć, że bardzo podoba mi się nie tyle w całości co w urywkach kiedy Bran patrzy oczami drzew na przeszłość, można dowiedzieć się ciekawych rzeczy i mam nadzieję, że będzie tego więcej i Martin nie będzie przynudzał rozterkami Brana który włazi w skórę Hodora i wiecznie strzela fochy jak rozwydrzony bachor...
      • Stannis II Baratheon
        Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:39
        -1
        W WZ podobno ma być więcej tych wizji. Ale biorąc pod uwagę, że za nauczyciela ma Bloodravena
        http://fsgk.pl/wordpress/?p=1648
        może być jeszcze ciekawie. Nie rezygnuj z tej postaci.
        A i jeszcze jest taka teoria...
        http://fsgk.pl/wordpress/?p=2356
  • Visenya
    Visenya 21/03/2015 17:58
    +1
    Martin miał na początku książek pomysł na postać Dany, ale powiem, że go zje**ł :)
    • teszka
      teszka 21/04/2015 14:37
      0
      +1 :)
    • Rodrik Czytacz Sagi
      Rodrik Czytacz Sagi 22/04/2015 21:45
      -1
      Na szczęście historię Targaryenów jakoś ratuje ten jej bratanek...
      • Stannis II Baratheon
        Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:41
        0
        Jaki bratanek?
        http://fsgk.pl/wordpress/?p=1935
        http://fsgk.pl/wordpress/?p=1965
        Najlepiej przeczytaj oba.
        • Areo Hotah 04/01/2016 22:22
          0
          Na chwilę obecną jest jej bratankiem. Nie pamiętam kogo to były słowa, ale chyba Illyria Mopatisa, ,,Smok czarny czy czerwony, zawsze pozostaje smokiem", cóż, cytat może trochę przezemnie sparafrazowany, sle sens jest zachowany. Nie przeczę że Młody Gryf jest Blackfyrem, synem Illyria, albo najzwyczajniej w świecie dzieckiem kurwy z Lys, tylko że jakie to ma znaczenie? Chłopak był wychowywany w wierze że jest księciem, więc prawdopodobnie nawet nie podejrzewa że mógłby nim nie być, Jon Con pewnie też bierze go za syna Rhaegara, więc jakie znaczenie jako kto został urodzony. W świecie pieśni lodu i ognia, jesteś tym za kogo biorą cię inni.
        • Euron "zwycięskie oko" Greyjoy 07/05/2016 19:52
          -4
          Czy Blackkfyre, czy Targaryen to nie ważne. Tak czy siak jest on prawdziwszym smokiem od Dany. Smok powinien mieć silny charakter, nie jest w żadnym przypadku zidiociałą kluchą
    • Ziemniaq 06/05/2015 19:52
      +1
      jakie +1...
      +3111696 :)
    • Areo Hotah 04/01/2016 22:42
      +2
      Jak na moje oko, zrobił to specjalnie. Jeśli czytałaś (wnioskuję po nicku) książki Martina, to musisz kojarzyć Quaithe (przepraszam jeśli przekręciłem imię). Pani cieni z Asshai, widzi to samo co ty, widzi że Dany zaczęła się staczać, co widzimy głównie w ,,Nawałnicy Mieczy" i ,,Tańcu ze Smokami", Srebrna królowa zaczęła odchodzić od swojego celu, odbicia Westeros, stała się kolejno Dothraczką, Qarthanką i Ghiscarką, tracąc z oczu cel. Przytoczę ci teraz dwa cytaty, jeden Quaithe a drugi Matki smoków, ,,[...] żeby pójść na przód, musisz się cofnąć, żeby dotknąć światła, musisz przejść przez cień", "jeśli obejrzę się za siebie, będę stracona". Pierwszy cytat pada w Qarthie a następnie drugi raz w Astaporze, co do następnego, niestety nie pamiętam okoliczności. Kiedy kobieta w czerwonej masce mówi Dany żeby wróciła do swojego celu, do swoich korzeni, jako Targaryen, spadkobierczyni Westeros, krew smoka, Oblubienica ognia się nie odwraca... Do czasu. W ostatnim rozdziale ,,TzS" Dany patrzy za siebie, wspomina Daaria, Drogo, Joraha i Viserysa oraz natrafia na khalasar byłebo Ko, Droga. Myślę że w ,,Wochrach Zimy" spotkamy tą Dany, którą pokochaliśmy w pierwszej części. Zakończę moją wypowiedź kolejnym cytatem Niebezpiecznej przyjaciółki naszej Niespalonej ,,Pamiętaj kim jesteś Daenerys Targaryen, smoki to wiedzą, a ty?".
  • Daeron 24/03/2015 10:11
    0
    Moim zdaniem jest to jedyny interesujący ród w całym królestwie...
    Sądzę, że Deanerys i tak nie zostanie królową bo to byłoby zbyt oczywiste, a ten jej cały bratanek pewnie też nim nie zostanie. Ciekawi mnie wątek z Jonem Snowem, wyczytałem że on ma jakieś powiązania z rodem Targaryenów ale czy to prawda...
    Z niecierpliwością czekan na 5 sezon może tam coś się wyjaśni :>
    • Aerys III 15/04/2015 18:32
      -1
      Co wy wszyscy widzicie w tym Jonie to ja nie wiem...każdy z jego fanatyków chciałby osadzić go na żelaznym tronie a to nie jest możliwe, jest zaprzysiężonym bratem Nocnej Straży co pozbawiło go wszystkiego co mógł osiągnąć o ile cokolwiek mógł osiągnąć, gdyż jest bękartem bez praw i roszczeń.
      Nocna Straż odebrała mu wszelakie prawa razem z wolnością aczkolwiek został wybrany na Lorda Dowódcę i bardzo mi imponuje swoim poświęceniem dla Straży.
      Ale błagam, nie doszukujcie się w nim króla, bo po co?
      • Y. 20/04/2015 15:28
        +1
        Dlaczego fanatyków? Martin uwielbia siać zamęt w swoich książkach, bawić się przepowiedniami, snami, a już na pewno nie kreuje przewidywalnej historii gdzie wszyscy żyją długo i szczęśliwie - co powinieneś wiedzieć po przeczytaniu książek. Jeżeli ich nie czytałeś to nie będę Ci spoilerował, ale na pewno się zdziwisz i to nie jeden raz.
      • air 27/08/2015 12:39
        +2
        A myślisz że czyim synem jest Jon Snow? Wg mnie wcale nie Neda tylko jego siostry. Siostry wielokrotnie zgwałconej przez Rhaegara. Tak więc chcąc nie chcąc, Jon jest Targaryenem, a jego matka, Lyanna Stark, być może umarła po porodowych komplikacjach.
        "Obiecaj mi Ned..." być może miał obiecać, że zaopiekuje się jej synem i wychowa jak swojego.
        Racja, że przywdziewając czerń pozbawił się szans na "karierę", jednak przysięga mówi, że z obowiązku może go zwolnić jedynie śmierć. A jak wszyscy wiemy Snow umarł. Więc nie złamie przysięgi gdy zostanie ożywiony przez Melissandre, a będzie miał wolną drogę by czerń zrzucić, oraz ogromną liczbę motywów by wyrównać rachunki od muru zaczynając i idąc dalej na południe przez Winterfell, aż do Królewskiej Przystani.
        Stąd odpowiedź na Twoje pytanie, dlaczego Gry o Tron nie miałby wygrać Jon.
        • gość 28/08/2015 08:44
          +1
          czemu akurat zgwałcona? w teorii w której Jon jest synem Lyanny i Targaryena jest napisane że się kochali. A to, że Lyanna miała być żoną Roberta nie świadczy o tym, że kochała Roberta.
        • air 02/09/2015 12:47
          0
          juz teraz nie pamiętam skąd wziął mi się ten pomysł ale na pewno nie bez powodu utkwił mi w głowie. Chyba w pierwszym tomie ktos tak to określił, ale mogę się mylić. Byc może sam Robert tak powiedział więc to źródło moze być nie wiarygodne,,,ale tez nikt tego nie naprostował.
        • air 02/09/2015 13:00
          0
          poprawka - odświeżyłem sobie z ciekawości. To faktycznie może być propaganda północy o rzekomym gwałcie. Więc co do teorii to poprawka - nie zgwałconej ale "zaliczonej" przez księcia za obopólną jak się wydaje zgodą
      • Areo Hotah 04/01/2016 22:43
        0
        Zgadzam się w 100% :), w końcu ktoś kto myśli rozsądnie.
        • Areo Hotah 04/01/2016 22:45
          0
          Znaczy sprecyzuję, zgadzam się z Aerysem III
  • kate 05/04/2015 13:23
    0
    Uwielbiam Daenerys. Szkoda, że Drogo nie żyje :(
    • Rodrik Czytacz Sagi
      Rodrik Czytacz Sagi 22/04/2015 21:32
      +2
      Szkoda że Daenerys robi tyle głupstw jak:
      zamknięcie smoków
      zamknięcie aren
      siedzenie w Meeren i nie wyjeżdżanie do Westeros
      • Rodrik Czytacz Sagi
        Rodrik Czytacz Sagi 22/04/2015 21:44
        +2
        A, zapomniałem wspomnieć o historii z Hizdahrem.
        • Areo Hotah 04/01/2016 22:46
          0
          Zapraszam do zapoznania się z moją wypowiedzią pod komentarzem Visenyi :).
  • CiuchyKobietyIhajs 24/04/2015 16:08
    0
    A gdzie jest Aemon Targaryen z Wielkiego Muru?
  • DAERON 02/05/2015 13:36
    0
    Zastanawia minie jeszcze jedna rzecz...
    Aemon Targaryen ten z Nocnej Straży. Wiem, że w książce już nie żyje, ale w serialu nadal się trzyma.
    W sumie mówienie, że Deanerys jest ostatnią z rodu jest kłamstwem. Mówię teraz o serialu.
    Dlaczego nie ma powiązania między nią a Aemonem ? Okey ona nie wie, że on żyje ale przecież Viserys powinien to wiedzieć... Może wiedział, nie wiem, ale nie sądzicie, że gdyby wątek został skierowany tak, że Deanerys dowiaduje się, że Aemon żyje byłoby ciekawiej ? Z drugiej strony wynikło by z tego dużo komplikacji, bo przecież w książce tego nie ma. Ale ten serial i tak już dużo odbiega od samego początku... Mam nadzieję, że chociaż pojawi się jej bratanek. Lubię ją i uważam, że jest jedną z tych "fajniejszych" postaci, ale bądźmy szczerzy robi się nudna ;c Może to, że Tyrion do niej jedzie jakoś rozkręci akcję.
    • Mallory 18/06/2015 23:48
      +2
      Aemon jest maestrem. Ślubami porzucił swoje nazwisko i ród.
      • Anonim 17/09/2015 15:59
        0
        Aria tez je porzucila a w drzewie strakow jest. Autorzy po rpostu zaniedbuja drzewo genealogiczne.
        • Stannis II Baratheon
          Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:49
          0
          To że porzuciła nazwisko nie znaczy że przestała być córką swej matki i swego ojca. Nadal ma rodzinę choć się ich wyrzekła (ale czy na pewno się wyrzekła?)
        • Taboreciarz 09/09/2016 23:31
          +1
          "A girl is Arya Stark of Winterfell. And I'm going home." Tyle jeśli chodzi o wyrzekanie się Arii. Aemon zaś jest maestrem i służy z Nocnej Straży. *Był maestrem
  • ladyOfNightsWatch 07/05/2015 23:59
    +1
    Chce Aegona w serialuuu!!! Mam nadzieje, ze poruszą ten wątek bo strasznie mnie zaciekawił.
    I podsumowujac wszystkie fanowskie teorie mamy tyylu nowych Targaerienów:
    Jon Snow, Varys, Margeary Tyrell oraz Tyrion-to troche mnie zaskoczyło, ale miał sny o smokach i ojciec go nienawidził więc może coś w tym jest...
    • Euron "zwycięskie oko" Greyjoy 07/05/2016 19:47
      -1
      Lubię to (y)
  • Kolon 24/06/2015 10:34
    +1
    Ja podejrzewam, że Tyrion jest trzecim żyjącym Targaryenem :)
    W serialu jest podobny do Lannisterów, np. kolor włosów. ALe w książce wygląda to całkiem inaczej.
    Miał on różnokolorowe oczy, był brzydki, a włosy miał podzielone w czane i białe (srebrne!) pasy.
    W książce jest też wyraźnie powiedziane, że Obłąkany król pożądał Lady Joannę i dlatego tak znienawidził do Tywin. Chciałbym, żeby ta teoria się sprawdziła ;)
    • Stannis II Baratheon
      Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:54
      -1
      Cechy Targaryenów są niestety recesywne i w kontaktach z innymi rodami rzadko się utrzymują (np. Baratheonowie, ich babką była Targaryenówna, a oni czarnowłosi i niebieskoocy, nawet Steffon jej syn)
      • Areo Hotah 04/01/2016 22:59
        +2
        Owszem są recesywne, ale czy w przy kimś kto ma już i tak namieszane w genach (jest karłem, kego oczy są różnokolorowe, podobnie jak i włosy) nie istnieje czasem większe prawdopodobieństwo wystąpienia genów recesywnych? Nie jestem genetykiem, ale takie są moje konkluzje. Do tego jak sam powiedziałeś, ,,rzadko się utrzymują" co nie zmaczy nigdy. A tak między nami, to Baratheonowie mają wyjątkowe dominujące geny, dlatego większość, jak nie wszystkie bękarty Roberta, są do niego podobne, co za tym idzie nie dziwne że Steffon wyglądał tak jak wyglądał.
        • przedrzeźniacz z ukrycia 26/04/2016 22:35
          +1
          Karłowatość, zaburzenia melaniny (kolor oczu, włosów, skury) itp. to choroby genetyczne a nie sprawa alleli recesywnych lub dominujących. Więc jeżeli Targerienowie mieli geny recesywne (jeden z powodów dla którego żenili się między sobą by utrzymać swą odmienność - śnieżnobiałe włosy) w 9/10 (o ile nie więcej) przypadków dziecko nie było podobne do Targeriena.
  • stans 19/08/2015 14:09
    0
    horążymi targaryenów byli też rykkerowie thorneowie buckwellowie masseyowie baremmonowie velarionowie, bar emmonowie, sunglassowie i kilku innych
  • Aegon 28/08/2015 04:28
    -1
    Aegon to prawdopodobnie sam jon snow .
    Syn lilianny siostry eddarda starkow . dlatego wychowywal go ned nigdy nie mowiac kto byl jego matka. Sam jon ma duzo charakterystycznych cech poza kruczymi kreconymi wlosami jak siostra neda.
  • Ab86 13/03/2016 15:00
    0
    Jest gdzieś na stronie rozpisanie kto kiedy był królem? W którejś części "Pieśni..
    " był taki dodatek. Czy autorzy strony wyrzucili to w którymś z działów?
    • Łukasz 20/05/2016 16:40
      0
      no właśnie nie, a szkoda
  • Moon 06/06/2016 16:05
    0
    Daenerys-Królowa niczego. Tak to się wszystko skończy, przyjdzie zima z Innymi i pozamiatane.
    • gość 27/06/2016 19:08
      0
      Jak przyjdą Inni, to smoki są jedyną szansą na wygraną. Myślę, że zostanie zawarty sojusz Jona i Danki.
  • Nie jestem Anonin:-) 30/06/2016 16:11
    -1
    Przydałoby się dopisać Jona do drzewa genealogicznego:P
  • Anonim 04/07/2016 10:52
    -1
    To co dodajecie Jona do drzewa :P
  • Anonim 07/07/2016 09:09
    -1
    No przydało by się dodać
  • Rysierys 07/07/2016 10:03
    -1
    Jeszcze 1 miejsce bedzie dodane za rok :)
  • Redicolus
    Redicolus 08/07/2016 11:21
    +1
    Czemu to drzewo genealogiczne jest takie biedne? Przecież mogłoby być jakieś 10 razy większe.
  • Matt Zet 18/07/2016 23:58
    +2
    Miejscie Targaryenów jest w Esos - Danerys nie zasiądzie ostatecznie na tronie, prędzej ją zjedzą własne smoki (chyba że wróci do Piramid), Los pozostałych teżpowoli staje się przewidywalny:
    Jon po ujawnieniu prawdy abdykuje z tronu północy i zniknie za murem, zza muru wróci po swojej misji ostatni Stark. Cersei po ucieczce z stolicy zginię z ręki Aryi a na castelyrock zasiądzie Tyrion,
    Dotrakowie będą siać spustoszenie dopuki nie wyginą w wojnie z białym magiem, ale ani oni, ani kapłanki ashy nie pokonają go, zrobi to młody Stark xP
    Reach po lady Olenie przypadnie Higtower, Żelazne Wyspy i tak odziedziczy dziedzic bez jaj, Koniec burzy odziedziczy Edric Storm..
    .a na żelaznym tronie zasądzie mały Sam ;) Jedyna zagadka to littlefinger xD
    Rozgryzłem Cię George ;D
  • Nashadu 02/08/2016 23:49
    -1
    LF zostanie jedynym prawowitym królem Westeros!!! Szczerze db by królestwo wyglądało za jego rządów. Świetny inwestor i realista "kurwy rzadziej toną" LF`.
  • XDDD 19/08/2016 21:12
    -2
    Puszczam się za armię- Denerys
    • denerys targaryen 19/08/2016 21:13
      -3
      robię lache za żołnierzy
      • DAERON 28/08/2016 14:18
        0
        Jak już to "Daenerys" XD
  • Aryajestsuper 22/08/2016 14:59
    -2
    Ciekawi mnie jak to jest ,że płynie w ich smocza krew, jakiś ich przodek bzyknął się ze smokiem czy jak xDD?
    Bo jakby nie patrząc Denny jest smokiem, odparna na ogień więc metaforą to nie jest.
  • Lord Skop 29/12/2016 12:06
    0
    W książce Aemon wspomina na łożu śmieci coś o smoczych snach Targaryenów.
    Wie ktoś o tym coś więcej.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Jeśli planujesz dodać komentarz zawierający spoilery, użyj tagów (spoiler) treść (/spoiler)

Odliczamy

Do premiery 7 sezonu pozostało dokładnie:

dni
godz
min
sek

Świat