Stark

"Nadchodzi zima"

  • Ziemie:
    Północ
  • Siedziba rodu:
    Winterfell
  • Dewiza:
    • Nadchodzi zima | polski
    • Winter is Coming | angielski
  • Herb:
    Szary wilkor na białym tle
  • Zaprzysiężone rody
    • Karstark
    • Bolton
    • Cerwyn
    • Mormont
    • Hornwood
    • Umber

Starkowie wywodzą swoje pochodzenie od Brandona Budowniczego i Królów Zimy. Od tysiącleci władali Winterfell jako królowie północy. Trwało to do momentu, kiedy Torrhen Stark - Król, Który Uklęknął - postanowił poprzysiąc wierność Aegonowi Zdobywcy, zamiast stawić mu czoło w bitwie.

Północ, którą władają Starkowie, tworzy ponad jedną trzecią całego królestwa. Obszar, który do nich należy, rozpościera się od Nowego Daru aż po południowy koniec Przesmyku. Po śmierci Eddarda i Wojnie Pięciu Królów zmienia się to znacznie, ponieważ Starkowie zostają zdziesiątkowani, a ich ocaleli członkowie rozpraszają się po różnych zakątkach Westeros.

Komentarze (115)

  • Luk@
    Luk@ 10/08/2014 12:02
    czekam, czekam na powstanie Starków i dewizę "The North Remember" :)
    • Areo Hotah 10/12/2014 18:27
      Żoną Robba była Jeyne Westerling z Turni... Matką Eddarda była Lyarra Stark
  • Cersei 21/08/2014 18:41
    Rickard Stark był synem Edwylea Starka
    • Stannis II Baratheon
      Stannis II Baratheon 23/12/2015 16:52
      A Edwyle Willama, ten z kolei Berona, a ten Brandona, a ten Cregana, a ten Rickona, a ten Benjena, ale po co aż tak bardzo się nad tym rozwodzić? Wystarczą nam trzy/ cztery pokolenia. Chociaż...?
      • Wilk 15/01/2016 16:22
        Fajnie byloby jezeli mozna byloby poczytac o wszystkich wiadomych czlonkach :) oczywiscie czlonkach rodu.
        • Pedomeryn 27/04/2016 09:21
          dobrze że napisałeś, że członkach rodu, bo już mi sie pojawiały pewne skojarzenia...
        • Spoiler.com.pl 19/12/2016 07:14
          (Spoiler)Doszyły mnie słuchy że w najnowszej części książki i sezonie serialu ma się okazać że Jon Snow jest tak naprawdę synem Lyanny Stark i Rhaegara Targaryena.(/Spoiler)
  • Khaleesi 05/10/2014 10:56
    jaka Talisa?
    • kacper 08/11/2014 13:04
      talisa to była żona robba starka ( zabili i ją i jego na krwawym ślubie )
      • gala 04/03/2015 19:14
        Serialowa. Prawdziwą żoną Robba Starka jest Jeyne z rodu Westerlingów, z The Crag. Jak najbardziej żyjąca.
        • KoD 28/04/2015 23:24
          Nie ma prawdziwej żony bo zarówno świat serialowy jak i książkowy są wymyślone. Serial jest oparty na książce, ale nie może być identyczny jak książka bo jest w niej po prostu za dużo wątków i widzowie nieznający książek nic by nie zrozumieli, a sam serial nie byłby tak dynamiczny.

          To co dobre w książce, nie musi być dobre dla serialu. A panowie z HBO znają się na swojej robocie i na pewno wiedzą co robią zmieniając część wątków tak, żeby uatrakcyjnić serialową historię.
        • Areo Hotah 05/01/2016 00:07
          KOD, z całym szacunkiem, ale strona jest poświęcona książce na pierwszym miejscu.
      • llll 24/03/2015 19:38
        Jak byś czytał/a książkę to wiedziałbyś/abyś że Jeyne została w Riverrun
        • Greta 17/06/2015 07:34
          100% racji
        • przedrzeźniacz z ukrycia 27/04/2016 08:12
          A ty jakbyś oglądał/a serial to byś wiedział/a że żona robba została zadźgana w brzuch na krwawym weselu. Moim zdaniem powinni zrobić osobne drzewo dla serialu. A a'propos to na górze strony pisze Gra o Tron (serial) a dopiero niżej pisze Pieśń Lodu i Ognia (książka) po za tym herby są wzięte z filmu a nie z książki ponieważ np. herb Starków w książce opisany jest jako pędzoncy przez łąkę wilkor (tło za herbem). To w serialu herbem była głowa wilkora.
    • Robb Stark 18/05/2016 20:25
      w książce to była Jenye Westerling
  • NEMO 13/11/2014 13:11
    W książce żona Robba nazywała się Jeyne Westerling i pochodziła z bardzo starego rodu zaprzysiężonego Lannisterom. No ale HBO ma swoją wizję.
    • Anonim 18/11/2014 17:41
      ...mam nadzieję ze to nie był hejt... nie wiem czy wiesz, ale z HBO współpracuje G.R.R Martin...I on doskonale wie jakie sa nowe postacie, nazwiska itp. Wnioskuję, że zgodził się n atę zmianę i mu nie przeszkadza...
      • Anonimka 13/12/2014 19:05
        Ponadto, George R.R. Martin brał udział w pisaniu scenariusza do serialu.
        • FrOdo 07/06/2015 23:31
          Masz rację George R.R Martin Piszę scenariusze do serialu . Lecz pisze w każdym sezonie do 1-2 odcinków . W sezonie 5 zrezygnował by przyspieszyć wydanie "Wichròw zimy ".
  • anonim 22/12/2014 20:11
    Mój ulubiony ród
  • seba 26/12/2014 19:37
    Mój ulubiony ród. CHWAŁA STARKOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • TezLubieTenSerial 10/02/2015 12:25
    Nie ma co sie kłócić ludzie. Nikt nie mówi, ze serial jest okropny i kiepsko dopracowany, ale od oryginału odbiega i to bardzo. Ci, którzy w pierwszej kolejności sięgnęli po książki są z tego powodu raczej rozczarowani i nic w tym dziwnego. Nie ma sensu rzucać sie na siebie jak kibole z maczetami w "noc oczyszczenia" .
  • Anonim 19/02/2015 16:15
    To mój ulubiony ród
  • Rose Bolton 21/02/2015 17:33
    starkowie byli głupcami. Jak Nedd mógł sie spodziewać, że po śmierci Roberta pozwolą mu władać jako protektor? Jak matka Robba mogła uwolnić Jamiego. Jak robb mógł zdradzić Freyów? Jak Sansa mogła nie popłynąć z littlefingerem wcześniej?
    • Anonim 05/03/2015 22:07
      Spodziewać, to się może i spodziewał. Ale dostał rozkaz od swojego króla, aby pełnić tę funkcję. Jego honor nie pozwoliłby mu na ucieczkę do Winterfell w takim momencie
    • Lady Stark 06/03/2015 17:04
      Starkowie nie byli głupcami, byli honorowymi i uczciwymi ludźmi, a wiadomo, że tacy giną pierwsi. Catelyn nie wypuściła Jaime'go, wysłała go z Brienne i ser Cleos'em Frey'em na wymianę zakładników. Zrobiła to z miłości do Sansy i Aryi. Robb nie zdradził Frey'ów bez powodu. Miał swój honor i po zbliżeniu z Jeyne musiał się z nią ożenić. Kto się spodziewał, że to pociągnie aż takie konsekwencje? Że zostaną zamordowani na weselu Edmure'a?
      A Sansa nie ufała Littlelfingerowi. Zresztą każdy myślał, że znajduje się w Dolinie, więc nie miała nawet możliwości by z nim uciec. Baelish wiedział o tym, że trzeba ją przekonać podstępem i dlatego właśnie posłużył się Dontosem Czerwonym. Sansa byłaby głupia, gdyby zdecydowała się na zdradę i zdała na łaskę Littlefingera.
      • Stannis II Baratheon
        Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:11
        Starkowie nie są głupi, to prawda, a świadczy o tym wojna jaką prowadził Robb. Ani jednej przegranej bitwy. Są niestety honorowi, uczciwi i zżyci ze sobą, a to w ŚLiO oraz GOT jest wadą. To honor ich gubi. Ned umarł bo zachował się honorowo wobec Cersei, Robb umarł bo zachował się honorowo wobec Jeyne, Jon umarł bo zachował się honorowo wobec dzikich, a Catelyn mimo wszystko była Tully'm i umarła bo na pierwszym miejscu postawiła rodzinę, a tą rodziną byli Starkowie, którzy postępowali z honorem, i ....ginęli, bo uwierzyli, że inni zachowają się wobec nich równie honorowo co oni. ....Byli naiwni.
      • Areo Hotah 05/01/2016 00:16
        Ze wszystkim się zgadzam, oprócz Robba. To co zrobił było idiotyczne, zachowując się honorowo w stosunku do Jeyne, znieważył Lorda Przeprawy, a to zdecydowanie nie było honorowe.
        • Ja 28/07/2016 13:28
          A może Robb miał więcej z Tullyh i na pierwszym miejscu postawił miłość. Nie wiem czy kochał Jeyne w książce, ale Talisę w serialu na pewno.
    • Anonim 30/03/2016 10:57
      Ned nie był głupcem. Po pierwsze miał królewski dekret co jego zdaniem wystarczało żeby przejąć tytuł regenta ponieważ nikt kto jest honorowy nie podarłby pisma z królewską pieczęcią (widzieliście jak zareagował ser Barristian Selemy jak Cersei porwała dekret). Po drugie nie chciał rządzić tylko oddać tron Stannisowi, który był prawowitym dziedzicem Roberta po trzecie w sali tronowej myślał że ma za sobą 200 zbrojnych i nie mógł przewidzieć, że Littelfinger i Janos Slynt są po stronie Cersei.
  • iwa27
    iwa27 07/03/2015 22:14
    Lubię ich, ale z jednym wyjątkiem - nie cierpię Cat
    • Stannis II Baratheon
      Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:12
      Zdjęcie sugeruje co innego.
      • Areo Hotah 05/01/2016 00:17
        Brienne jest mieczem Cat ale nie nią samą. Czy jeśli ktoś nie lubi Dany to nie może lubić sir Barristana?
  • Anonim 19/03/2015 17:55
    Cat jest fajna jedynym jej błędem było oddanie dziewictwa Littlefingerowi ,który przyczynił się do śmierci Neda Starka
    • Wojtas król sandaczy 13/04/2015 23:47
      Nie oddała mu żadnego dziewictwa. Jej siostra (Lady Arryn) to zrobiła. Tylko, że on zawsze kochał Cat... To sobie podkoloryzował to...
    • Greta 17/06/2015 07:37
      Cat nie oddała mu dziewictwa. Jej siostra Lysa za to owszem, tylko że Littlefinger zawsze marzył o Cat i w czasie stosunku wypowiedział jej imię...
    • Stannis II Baratheon
      Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:13
      No właśnie.
  • stefcio 24/03/2015 13:06
    czemu tyrion jest synem Neda?
    • V
      V 24/03/2015 14:42
      Jest mężem Sansy. Niestety ograniczenia silnika strony sprawiają, że kreska jest pokierowana do Tyriona, ale raczej wszyscy wiedzą o co chodzi.
      • Chrissu 15/05/2015 12:34
        Raczej już nie jest mężem Sansy, skoro małżeństwo nie zostało skonsumowane a on popadł w niełaskę.
        • Stannis II Baratheon
          Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:14
          Nie zostało skonsumowane, ale nie zostało też unieważnione, więc formalnie nadal trwa.
  • Leprechaun21
    Leprechaun21 07/04/2015 20:13
    Najlepszy ród
    Lubię wszystkich oprócz Sansy i trochę Cat
  • Arecky 02/06/2015 01:24
    Tutaj też widzę jest wczuta. No nieźle Panie i Panowie. Ale stronka zrobiona porządnie. Jak ktoś nie czytał książek to może sobie pomóc, żeby wiedział co jest pięć. Będę polecał.
    • Areo Hotah 05/01/2016 00:20
      No właśnie stronka nie jest porządna, oprócz naprawdę ładnej oprawy graficznej ma bardzo nie wiele do zaoferowania i (co gorsza) nader często przekazuje informacje fałszywe
  • Znafca :D ! 20/06/2015 22:46
    Ummm John Snow powinnien być pod Lyanna Stark a obok niej Rhaegar Targaryen
    • Areo Hotah 05/01/2016 00:22
      Oficjalnie jest synem Neda.
    • Anonim 03/05/2016 12:33
      Niech ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym, że Jon Snow nie jest synem Neda tylko Lyanny, bo jakoś nie kojarze takiego momentu w książkach
      • napierniczacz 15/12/2016 11:50
        Z tego co pamiętam to Rhaegar trzymał chyba Lyanne w ukryciu, a Ned się po nią wybrał. Lyanna urodziła syna i była umierająca, poprosiła więc Neda, żeby zabrał dziecko, ale nie mówił nikomu, czyje to dziecko. Ned wziął więc chłopca i powiedział wszystkim, że to jego bękart. To był Jon :)
    • oihagi 21/06/2016 06:47
      i mnie się też tak wydaje... pewnie się jakoś skuma z Dany i razem będą rządzić, tak to jakoś wygląda...
  • Dama 22/06/2015 18:30
    Co do cholery w drzewie rodu robi Tyrion? 0.o
    • KSI
      KSI 22/06/2015 20:25
      Przecież Tyrion jest mężęm Sansy
  • Anonim 25/06/2015 20:52
    wszystko jest stare, zróbcie coś z tym
  • Lord Snow 04/07/2015 11:39
    dlaczego catelyn nie jest oznaczona że nie żyje ? Wiem że w nawałnicy mieczy na koniec jest opisana jako duch z poderżniętym gardłem ale przecież to nie zmienia faktu że nie żyje. (chyba)
    • zjem twoje gunwo 04/07/2015 12:27
      bo strona jest zacofana i zatrzymali sie na obejrzeniu do 1 sezonu, potem juz te mendy lenie nie chciauo sie im aktualizowac, do roboty a nie!!!
      • Stannis II Baratheon
        Stannis II Baratheon 23/12/2015 20:18
        Bardzo ci współczuje twojej choroby umysłowej, ale mimo wszystko wolałbym aby w psychiatryku ograniczyli ci dostęp do internetu. nie trzeba tak od razu zarażać tą chorobą innych!
        • Areo Hotah 05/01/2016 00:23
          Kultura osobista Stannis III.
        • Anonim 03/02/2016 14:45
          chodziło ci o login tak? bo jeśli tak to się popieram
    • Areo Hotah 05/01/2016 00:25
      No właśnie chyba nie :). Nie jest duchem, tylko jak najbardziej żywą sobą, dzięki pocałunkowi Berrica Dondariona.
  • Lord Snow 04/07/2015 11:48
    najlepszy ród !
  • stans 19/08/2015 14:06
    horażymi starków sa też flintowie talheartowie, lockeowie ryswallowie i pare innych mniejszych rodów jak wullfieldowie czy greengoodowie oraz ci z górskich klanów i przesmyku
  • Lord Rickard Karstark 25/10/2015 00:12
    Robb powiedz mi, czemu? Przecież byłem dobrym kompanem. Pożyczałem Ci swoje czarniutkie porsche, a ty tak mnie potraktowałeś? Chamstwo i nic więcej!
    #prawdziwykrólpółnocyrickard #robbpopełniłbłąd #słoncezimy #takjażyje
    • Marcel StarkArryn 02/01/2016 15:03
      Jako syn Brandona Starka o którym nikt nie wie i kogoś z Arrynów jestem władcą północy i doliny ( gdy umrze Robert Arryn ). Mianuje cię jako mojego ambasadora u Lannisterów :D, chyba że chcesz inną posadę to rozpatrzę twą propozycje. Mianuję się jako król północy, doliny i dorzecza (Odbije dorzcze i zwróce Tullym wzamian za hołd). Jestem w Winterfell i mam zamiar zabić Boltonów i uciec znam tajne przejścia lepiej niż kto inny. Później zbiorę chorażych i się zobaczy. :D :)
  • anonim 05/11/2015 10:24
    Starków wciąż dużo! nie grozi im wymarcie: Bran i Rickon, i Snow-Stark,oraz dzielne dziewczęta
    • Wilk 15/01/2016 16:19
      Snow sie nie zalicza bo jest bekartem, dziewczyny jak wyjda za maz beda w ich rodzi a bran i rickon maja status nie zywi i od baaardzo dawna nikt ich nie widzial wiec ciezko bedzie udowodnic ze sa starkami.
      Btw snow nie zyje, Jon moze odzyje ale czy beda go traktowac jako kogos z starkow?
      • marcin
        marcin 02/02/2016 12:56
        W książce Robb legitymizował Jona na Starka. W serialu nie było wprawdzie o tym mowy, ale nie zdziwiłbym się, gdyby miało to miejsce gdzieś poza planem. To byłaby ciekawa niespodzianka dla widzów. Ewentualnie może to zrobić Sansa, którą (być może) północni lordowie obwołają w nadchodzącym sezonie Królową Północy.
  • Stannis II Baratheon
    Stannis II Baratheon 10/12/2015 20:24
    Żoną lorda Rickarda była lady Lyarra z rodu Starków
    • Wilk 15/01/2016 16:17
      Poniewaz tak naprawde od dawna jest "wycinka" starkow, chcialbym sie ciebie spytac czy maja oni jakis ubozszych kuzynow (i czy wogole jakis maja) jak Arrynowie, Lanisterowie czy Grey(owie??)
      • Ser DAWID 15/02/2016 19:03
        Mają karstarkowie som ich kuzynami i mają wielkie prawa do północy
      • Anonim 06/05/2016 13:04
        Najprawdopodobniej nie mają takich kuzynów o nazwisku Stark.Zaś jeśli chodzi o Arrynów i Lannisterów, to oni mają ich dużo. Nawet Greyjoyowie.
  • Paweł 01/02/2016 17:06
    Nie mają bo ponieważ jego brata ja i siostrę zabił
    Saloni król a jego jedynie jego brat ale jest w nocnej straży
  • Ser DAWID 15/02/2016 19:06
    Dlaczego jest wpisane że Jon snow nie jest od dzielony od reszty rodziny i napisane imię jego matki
    • Anonim 05/04/2016 14:57
      Bo był synem neda chyba nie?
  • Anonim 10/05/2016 15:19
    brakuje chorążych-Reedowie,Gloverowie oraz Manderlych!
  • informatyk 10/05/2016 19:21
    TYRION LANNISTER nie był synem EDDARD STARK i CATELYN STARK - więc strzałka prowadząca do niego od Starków jest błędna - powinna prowadzic do Sansy Stark.
  • Fake Ray Bans 16/05/2016 16:47
    Great to find out 'someone' is actually last but not least dealing with the RIAA Malavita. We have viewed this kind of nasty climate obtain drive several years back, contemplating: "surely a person on the market realizes the large injustice as well as inequality the automotive market is actually perpetrating"; Individual parents; grandfather and grandmother who also may even use a computer system staying endangered. Ultimately I realize mild at the end of the tunnel, because of all of "you"!! Continue the nice job people. You might have a lot of pals.
    Fake Ray Bans
  • Anonim 20/05/2016 12:11
    A gdzie ród Foresterów? Oni też byli wasalami Starków
    • Anonim 09/08/2016 14:43
      Tylko w grze. Puźniej co prawda Martin ich wprowadził, ale jako pomniejszych wasali Gloverów. Zresztą nie ma też wielu potężniejszych rodów wśród wymienionych, ale cóż taka strona.
  • Wilk 02/06/2016 16:19
    Skoro zmieniliscie strone to moglibyscie rowniez zmienic meza sansy :D
  • dama 27/06/2016 14:34
    Zmieńmy może matkę Jona ;)
  • Anonim 27/06/2016 20:44
    Matka Jona to Lyanna Stark
  • Anonim 27/06/2016 20:47
    A kim jest ojciec?
  • Artos Karstark
    Artos Karstark 13/07/2016 18:02
    Jak uważacie kto jest najpotężniejszym wasalem Starków ? Ogólnie moim zdaniem jest dwóch kandydatów do tej roli. Dom Manderly z Białego Portu oraz Dom Karstark z Karholdu.
    Manderlynowie są najbogatszym rodem n Północy, czerpią nie tylko ogromne korzyści ze swych rozległych włości, które obejmują spory szmat wschodniego wybrzeża aż do Białego Noża, czepią też ogromne korzyści z handlu, ogólnie pod względem bogactwa a także zaopatrzenia w żywność przebijają nawet swych suzerenów. Jeśli chodzi o zasoby ludzkie to też Biały Port nie jest tak wielki jak Królewska Przystań ale jednak liczy sobie chyba największą tak gęsto skupioną liczbę ludności na ogromnej Północy. Pod względem militarnym też znacząco górują. Na początku wojny kiedy lord Wyman wysyła swoich ludzi na południe posyła tylko niewielką część swych sił 1500 ludzi, w tym 20 rycerzy z giermkami oraz 200 konnych kopijników no i reszta to piechurzy. Pod koniec Tańca ze Smokami Manderly może wystawić 2000 zbrojnych, w tym zaznacza że posiada flotę w Białym Porcie i jeszcze drugie tyle ukrywa na Białym Nożu, ma najwięcej ciężkiej kawalerii ze wszystkich lordów na Północy, do tego zapewnia że dołączyło do niego sporo Hornwoodów oraz może zapewnić lojalność wielu rycerzy i lordów, jak sam mówi ma kilku pomniejszych lordów i ponad setkę rycerzy na włościach.
    Karstarkowie co prawda nie mają takich wielki sił ale w pierwszym tomie można było odnieść wrażenie że jednak mają. Choć ich ziemie są rozległe, to z pewnością chłodniejsze i nie tak bardzo zasiedlone jak Mandelrych. Mimo to na wezwanie Robba Starka lord Rickard Karstark przybywa z 2000 piechurów głównie włóczników oraz 300, no cóż to naprawdę dużo, do tego w Karholdzie wciąż pozostają jakieś siły, pod koniec Tańca ze Smokami do armii Stannisa Baaratheona dołączają Arnolf Karstark który przyprowadza 450 pieszych, 40 łuczników i 12 konnych,jednocześnie Alys Karstark w rozmowie z Jonem Snow podkreśla że przez wymarsz armii Karhold i okolice wyludniały do tego stopnia że w czasie zbiorów nie było komu zbierać i wiele z tego zostało zmarnowanych na polach.
    Ogólnie wynika z tego że Manderly i Karstark to najpotężniejsi chorążowie Starków, dowodem na to są ogromne możliwości Manderlych i wielkie siły zbrojne jakie zawsze przyprowadzają Karstarkowie. Nie chce mi się wierzyć że jakiś inny ród może mieć takie możliwości z prostego powodu. Boltonowie mogą mieć zbliżone siły ale ze słów Roose'a wnika że preferuje on ciche kraje, to znaczy niezbyt ludne, czyli takie są ziemie Boltonów, Umberowie mieszkają najdalej na północy, klany dały radę dać Stannisowi 3500 armie a jest ich od 35- 40 jak mówi Jon, Gloverowie, Mormontowie i wiele innych rodów nie ma takich możliwości jak Manderlynowie i Karstarkowie.
  • Blackfyre 18/07/2016 16:16
    Czas zmienić rodziców Jona droga redakcjo.
  • Wilk 30/07/2016 21:27
    Czemu pod Robbem nie ma ich dziecka? Znamy imie i zyje.
    • Anonim 09/08/2016 14:41
      co znowu?
      • Anonim 15/08/2016 09:26
        W książce dziecko i żona Robba przeżyli.
        • Ann 03/10/2017 20:09
          Jakie dziecko? Przecież Jeyne nie zaszła w ciążę. Albo i zaszła ale piła rutę na poronienie.
  • Anonim 15/08/2016 09:26
    Droga redakcjo, czy moglibyście dodać zdjęcie Lyanny i Brandona? Z wizji Brana wiemy jak wyglądają.
  • Zatroskany 07/10/2016 14:23
    Tu uwzględniliście bękarta Jona Snowa, a u Martellów Żmijowych Bękarcic już nie :P
  • Lord Skop 27/10/2016 20:26
    Stanis II Baratheon mam pytanie


    czy ród Starków jest na wymarciu?(został tylko Bran a on od pasa w doł jest sparaliżowany więc.... może nie doczekać się dziedzica a z tego co wiem to innych starków nie ma )
    • napierniczacz 15/12/2016 12:16
      Mówisz o filmie. W książce jest jeszcze Rickon i syn Robba.
  • Duch Północy 09/12/2016 01:35
    NAJLEPSZY RÓD ZE WSZYSTKICH!!!
    CHWAŁA STARKOM!!!
  • Lord Skop 18/12/2016 22:08
    Robb ma syna?
    gdzie jest to napisane ( w której części ? )
    bo chyba przeoczyłem... :D
    • Nieznajomy 21/12/2016 14:26
      Też nie słyszałem. Mało prawdopodobne
  • Artur 21/12/2016 19:42
    Jane Westerling jesli dobrze pamiętam musiała pić cherbatę poronną żeby lanisterowie upewnili się że nie nosi ona potomka króla Północy zwrócono jej wolność a Westerlingowie zostali włączeni w obręb królewskiego pokoju. Nie ma nawet cienia nabąknień martina, że potomek Roba żyje. W książce Rickon nadal żyje więc starkowie nie są na wymarciu jeszcze.
  • Lord Skop 29/12/2016 12:00
    Tyle tylko że serial jest konsultowany z samym Martinem więc nie wróże szczęśliwej przyszłości Rickonowi. Chociaż...
    gdzieś czytałem że Martin zadeklarował że nie będzie zabijał Stannisa a w serialu już dawno nie żyje....
    w końcu to Gra o Tron :D
    • Król Artur 11/01/2017 20:33
      Serial już dawno poszedł swoją drogą a książka swoją u Martina nic nie jest pewne nie wierzyłbym w ani jedno jego zapewnienie w to kogo oszczędzi a kogo zabije wystarczy zobaczyć o jego wypowiedziach kiedy skończy wichry zimy dużo obietnic i nic z nich nie wyszło. Martin raczej nie uśmierci ostatniego męskiego potomka rodu Starków chyba że się okaże że jednak Bran jest w stanie płodzić dzieci wtedy Rikon może być zbędny ale jakoś wątpię, że krew starków znów się poleje bo zabraknie nam głównych postaci. Wymordowanie całego rodu i to dużego i najbardziej popularnego nie byłoby dobrym pomysłem. Wielu czytelników w tym ja oczekuje, że starkowie odzyskają utracone dobre imię i zemszczą się za wyrządzone im krzywdy np. wycinając w pień wszystkich Freyów , Cersei, Jeimiego i ich bękarty.
  • Lord Skop 18/01/2017 18:49
    W książce "Świat Lodu i Ognia" jest zamieszczone drzewo rodu Starków. Wynika z niego iż nawet jeżeli wszyscy "serialowi" Starkowie zginą sam ród przetrwa (potomkowie synów Artosa Starka - Brandona i Benjana)


    A co do Martina to moim zdaniem ma już dwie ostatnie części dawno napisane ale zwleka z publikacją....

    Twórcy serialu znają zakończenie powieści z ust samego autora więc myślę że redukcji postaci tak czy inaczej nie unikniemy zarówno w serialu jak i książce.
  • marta21111 15/03/2017 13:06
    Z tego rodu najbardziej uwielbiam Jona Snowa, który jest odważny, heroiczny, stawia innych ponad siebie, nie jest egoista, walczy o to w co wierzy, nie poddaje się łatwo i dlatego za nim pragnie iść wielu ludzi, gdyż uważają go za silnego przywódcę, który nie zostawi ich na pastwę losu, tak jak zrobiło to wielu władców z tych niby zacnych rodów. On uważany za bękarta, ale ma większe jaja niż niejeden osiłek. Nie boi się stawić czoła innym i chce uratować jak najwięcej żywych istot. On powinien zasiadać na żelaznym tronie bo jemu należy się miano króla, tak jak to osiągnął i został królem Północy tak też powinien zostać królem tych siedmiu królestw, ale on sam nie domaga się zaszczytów, ani bogactw, z pokorą udał się na mur i zaciekle go bronił, nic dziwnego iż dostał miano lorda dowódcy, którego te skurwysyny zaszlachtowały jak świnię, nie szanując go nawet, nic dziwnego, że przez własne uprzedzenia do dzikich zostali powieszeni. To właśnie Jon Snow wymierzył im karę jaką oni wymierzyli jemu, ale nie powinien jej dostać, na szczęście Melisandra go ożywiła i on nadal będzie walczył aż do ostatniego tchu o krainę człowieka. ON sam zjednoczy się z Daenerys i będą walczyć nawet za cenę własnego życia.
  • Lord Skop 26/03/2017 20:12
    z tego co piszesz jest prawie tak dobry jak ja :P

    a tak na poważnie to nie wiadomo czy naprawdę jest synem Neda,a w książce Jon owszem stara się ale wychodzi mu to gorzej niż w serialu i przynajmniej kilka razy zachowuje się egoistycznie
    • Horn 16/05/2017 11:46
      Nie jest Starkiem!!!!!!!!!!!
  • ATamara 24/07/2017 12:19
    Dlaczego John jest podpisany jako dziecko Catelyn skoro to bękart?
  • Anonimowy Animowany Anonim 09/08/2017 21:21
    to jest JON nie JOHN, ludzie.....
  • XENA
    XENA 09/08/2017 23:48
    Starkowie to mój ukochany ród. Winter Is Coming.
  • Rex Poloniae
    Rex Poloniae 06/09/2017 16:27
    Najlepszy ród!
  • Nuncjusz 07/09/2017 05:44
    Arya Stark !
  • zaczynam drugi sezon a podobno niedługo koniec świata 08/09/2017 19:39
    catelyn arryn stark nie irodziła jona no ale dooobra
    • Zakład pogrzebowy u Frey'a 02/10/2017 11:29
      właśnie zauważyłem że ona jest Tully i sam nie wiem co myśleć o jej rodzinie.... (jakby co zmieniłem nick)
  • Anonim 09/09/2017 17:01
    Dlaczego Jon jest nadal u Starków? Tutaj chyba należy zrobić już poprawki
    • Zakład pogrzebowy u Frey'a 02/10/2017 11:30
      Ale dla chętnych różnych chętności robi się coś takiego aby nie spoileować na przykład tym że jon snow stark i stop bo spoiler ................................................................................................... targaryen jest właśnie starko-targaryenem
    • Nuncjusz 02/10/2017 13:41
      Dla czego miał by nie być ? jest synem Lyanny Stark i w serialu oraz w książce nadal nie ma rozwiązania jakie nazwisko będzie nosić być może wybierze Stark . W książce jeśli znajdzie się testament Roba to już ma nazwisko rodowe Stark oraz prawa dziedziczenia . Jeżeli ktoś sądzi ze nagle stanie się Targaryenem z krwi i kości to się zdziwi jest wychowany przez Starków .

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Jeśli planujesz dodać komentarz zawierający spoilery, użyj tagów (spoiler) treść (/spoiler)

Odliczamy

Świat